top of page
  • Luca Mihail

,,End of Watch'' - Sacrificiu, Curaj, Familie

În urma vizionării lui „End of Watch”, tradus ca „Ultima Razie”, garantez că îți va rămâne întipărit în minte, fiind o acțiune cu tendințe către thriller, care surprinde un capitol definitoriu din viața a doi parteneri ai departamentului de poliție, ce patrulează în zonele cele mai puțin plăcute ale Los Angeles-ului, dar care sunt mai presus de orice, prieteni.

De la debutul său în 2012, acesta a înregistrat încasări totale de aproximativ 60 de milioane de dolari, iar meritele peliculei revin, bineînțeles, atât actorilor, unicii Jake Gyllenhaal, cu rolul de pușcaș marin, Brian Taylor și Michael Peña, care îl joacă pe Mike Zavala; regizorului american David Ayer, cu numeroasele sale reușite răsunătoare în industria cinematografică modernă; cat și plotului poveștii care este unul foarte bine conceput.

Înainte de a prezenta evenimentele, este de menținut faptul că acțiunea este redată într-un mod inedit, captând totul sub forma unui documentar realizat de Brian. Unghiurile dezvăluie cadre dinamice care oferă originalitate și suspans. Nu consider acest element un un minus, ci chiar opusul, fiindcă, inițial, suntem transpuși într-o atmosferă captivantă, predominantă pe parcursul poveștii, unde cei doi se află într-o urmărire care se finalizează cu un schimb intens de focuri, adrenalina accentuându-se mai mult astfel.

Acțiunea este una calitativă, bine realizată, căci se face trecerea lină prin mai multe situații semnificative, asemenea unei răpiri, unui incendiu unde își riscă viața pentru a salva copii, iar la un moment dat, se implică, fără să realizeze gravitatea situației, într-un conflict cu un cartel. De aici, lucrurile devin foarte riscante, iar problema este că Brian se căsătorește cu fata ideala, Gabby, alături de care a întemeiat o familie, iar Zavala are și el o mulțime de persoane care îl prețuiesc, pentru că se gândesc la riscurile meseriei.

Se observă și conflicte interioare puternice, punctul culminant fiind acela când duo-ul este prins într-o capcană în urma unei urmăriri în care prădătorii au devenit prădați. Din acest moment, lucrurile se pot termina într-un singur mod, finalul fiind unul pătrunzător.

De asemenea, țin să menționez și că pregătirile pentru realizarea acestei pelicule au fost îndelungate, deoarece actorii au fost nevoiți să aibă parte de instructaj tactic și să înțeleagă cu adevărat tot ceea ce înseamnă cariera forțelor de ordine pentru a obține un rezultat final satisfăcător și autentic.

În final, pot spune că am rămas plăcut surprins de modul în care a fost concepută această producție, chiar dacă nu există o coloană sonoră semnificativă. Dintre multe alte filme, se remarcă clar datorită întorsăturilor de situație și tensiunii inserate într-un mod remarcabil, din acest motiv îl recomand cu entuziasm.

23 views0 comments