top of page
  • Writer's pictureAlexandra Onofreiciuc

Ceasul care a dat peste cap dragostea

"The Curious Case of Benjamin Button"(2009) este un clasic etern, care se remarcă între creațiile lui Fincher printr-o poveste dramatică și pătrunzătoare care explorează pentru prima dată în cinematografie posibilitatea îmbătrânirii inverse. Filmul nu pare să aparțină lui David Fincher, rămânând prea optimist și emoționant în comparație cu lucrările sale anterioare, creând astfel o capodoperă care aduce cu adevărat la viață nuvela lui F. Scott Fitzgerald.

"The Curious Case of Benjamin Button" urmărește povestea unui om care se naște bătrân și moare bebeluș. Chiar dacă acest paradox pare greu de imaginat, filmul reușește să creeze o imagine convingătoare și intrigantă a destinului protagonistului. Acesta este conturat prin intermediul unui jurnal format din capitolele vieții sale lecturat de propria fiică pentru iubita mamă muribundă. Se naște în circumstanțe neobișnuite ca un bebeluș care arată ca un bătrân de 80 de ani, cu vederea slabă, pielea încrețită de riduri și oase fragile. Mama lui moare la naștere, iar tatăl său îl abandonează, în mod potrivit, la un cămin de batrâni. O femeie de culoare, Queenie, care conduce locul, îl adoptă , crescându-l în singurul mediu în care poate trece neobservat. El se potrivește cu adevărat printre oamenii bătrâni și uitați de timp. Progresiv ajunge să îi privească pe toți cei dragi cum îmbătrânesc și mor în timp ce el întinerește. Toată lumea este un străin aici.

Ca un batrân oarecum mai tânăr, o întâlnește pe Daisy ca o fată mică în vizită la bunica sa. Relația dintre Benjamin(Brad Pitt) și Daisy(Cate Blanchett), începe ca o prietenie din copilărie și se dezvoltă pentru a se transforma în ceva neașteptat. Fincher montează un impecabil și bine construit -Oare ce ar fi dacă?- care contribuie la un haos organizat, făcând posibilă această dragoste stranie. Totul se îndreaptă catre punctul în care vârstele cuplului vor fi mai mult sau mai puțin sincronizate și aceștia iși vor putea consuma iubirea.

În timp ce intriga filmului progresează prin deceniile de viață a lui Benjamin Button, soarta sa stranie devine un mister autentic care provoacă semne de întrebare si suspans. Filmul este ca un puzzle al vieții care nu se grăbește a fi rezolvat. Fiecare piesă adăugată în destinul lui Benjamin Button propune o nouă reflecție asupra complexității vieții și a naturii iubirii.

Poveste despre lipsa de sincronicitate, filmul sfidează legile nescrise convenționale ale trecerii timpului. Este social acceptat faptul că ne căsătorim pentru a parcurge drumul împreună, însă mai poate un cuplu ce îmbătrânește în sensuri opuse să aibă parte de o iubire împlinită? O serie unică de ,,premiere în viață’’, interpretată de Pitt și Blanchett garantează să emoționeze profund, chiar până la lacrimi pentru amatorii de dramă.